RETUR & REKLAMATION

30 dagars öppetköp

GRATIS LEVERANS

Ordrar över 660,00kr

ETT ÅRS GARANTI

Alla produkter ingår

SÄKER SHOPPING

Data är alltid skyddad

Retur & Reklamation Inom 30 dagar

Ibland är det svårt att veta om en produkt är helt rätt för dig - därför erbjuder vi 30 dagars pengarna-tillbaka-garanti på nästan alla produkter du köper från Jeulia, inga problem, inga frågor! Under denna period får du testa produkten, så att du kan känna dig trygg med att du gjort rätt val. Om produkten du köpt inte motsvarar dina förväntningar är du välkommen att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Du får returnera din vara, trots att du öppnat förpackningen och provat produkten. Kontaktar oss så ordnar vi returen.


Returpolicy

1. Alla returer måste i första hand godkännas av oss innan retur sker.

2. Att returen skickas inom fristen om 30 dagars ångerrätt.

3. Objekt måste returneras oanvända, otvättade samt oskadade och med alla originalprislappar.

4. Var god använd en fraktservice med spårningsnummer för att kunna spåra status för din försändelse och skicka oss spårningsnumret i förväg. Vi kan inte hållas ansvariga för förlorade paket, så vi rekommenderar att du inkluderar spårning och försäkring。

5. Om du vill returnera en paketerad produkt, måste alla ingående produkter i paketet returneras tillsammans för att återbetalning ska kunna ske.

Observera: Skicka inte din retur till adressen på ditt paket. Detta är inte returadressen och kommer att påverka behandlingen av din retur.


Begränsningar och undantag

1. Reavaror omfattas inte av bytesrätten eller öppet köp.

2. “Design your wn” omfattas inte av bytesrätten eller öppet köp. Därmed kommer Jeulia tar ut en avgift på 35% för att byta till andra design your own varor.

3. Graverade varor såsom ringar, halsband och armband omfattas inte av bytesrätten eller öppet köp. Därmed kommer Jeulia tar ut en avgift på 35% för att byta till andra graverade varor.

4. Specialbeställning som där anpassade storlekar och färger återbetalas inte. (Anpassade storlekar är de som tar ut $ 20 extra). Jeulia kommer att ta ut en 35% på avgift för byte av specialartiklar.

5. Varor utan smycken eller som har slitits, skadats eller ändrats återbetalas inte och kommer att returneras till kunden på deras egen bekostnad.


6. Varor som har slitits eller skickats till dig som ersättning/byte återbetalas inte.


Återbetalning

Om du skickar tillbaka varan till oss sker återbetalning normalt inom 5 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Vid en retur sker återbetalning/kreditering i första hand alltid till det betalsätt som används vid köpstillfället. Du kan även få pengarna utbetalda till ett annat kort eller bankkonto.

Observera:
* Om du vill att återbetalningen ska utfärdas till ditt ursprungliga betalkonto, vänligen kontakta en av Jeulias handläggare för att få en auktorisering.
* Fraktkostnaden före rabatten återbetalas inte. Även om du kanske har haft gratisfrakt.

Jeulia kommer att återbetala kunden med $ 10 som returfrakt till din store credit under följande omständigheter.

1. Kunden fick fel vara

2. Om du tar emot en skadad/defekt vara, vänligen kontakta Jeulia:s Kundtjänst inom 48 timmar efter mottagandet.

Jeulia tar ut en avgift på 35% för att återställa varan till nyskick på följande produkterna:

1. Artiklar som är anpassade med 10K vitguld/10K roseguld/10K guld.

2. Artiklar som är anpassade med 14K vitguld/14K roseguld/14K guld.

3. Artiklar som är anpassade med 18K vitguld/18K roseguld/18K guld.

4. Artiklar som är anpassade med moissanitstenar.

5. Om du returnerar flera artiklar (≥ 3 stycken) från samma beställning, kommer du att debiteras en avgift på 35% för varje vara som returneras.


Jag vill returnera en vara jag köpt, hur gör jag?

Step 1: Registrera ditt ärende

Starta Retur>

Logga in på ditt Jeulia-konto, välj det eller de objekt du vill returnera.


Step 2: Returbekräftelse

Vi kommer att kontakta dig inom 48 timmar per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.


Step 3: Packning & Returnera

Vid självreturnering, du skriver returadressen, ditt namn, ditt ordernummer och ditt mejl på utsidan av paketet, och returnera det via ditt lokala postkontor på din egen bekostnad. Kom ihåg att be om ett kvitto som bevis på att du returnerat paketet ocg behåll det tills vi har hanterat din retur.


Step 4 Ange ditt spårningsnummer

Kom ihåg att logga in ditt konto för att ladda upp spårningsnummer när du har skickat ditt paket till oss för returen.


Returflöde

Utbytesflöde

Exchange Instruction


Makulera din order

Vi vill att din beställning ska göras på ett rätt sätt! Vänligen granska din personaliserings-/graverings-/specialbeställningsinformation innan du skickar ditt order iväg. Vänligen kontrollera stavning, datum och namn noggrant. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor innan du bekräftar din beställning.


I allmänhet kommer alla artiklar att skickas inom 120 minuter efter att medföra 30% material- och bearbetningsavgift.


Jeulia & Gnoce

Gnoce är ett smyckesmärke, där Charmar är Gnoces mest populära produkter. Deras affärsidé är att hålla sig tillhandahåller unika och utsökta smycken till ett överkomligt pris för alla smyckenälskare, vilket sammanfaller med Jeulia. Därför ingår vi ett omfattande partnerskap med Gnoce, där erbjuder de ett 60-dagars retur.